
Gepubliceerd: 1 november 2010 21:33 | Gewijzigd: 1 november 2010 21:33
ANP
Maastricht, 1 nov. Vodafone gaat klanten met een betalingsachterstand vanaf volgend jaar niet meer registreren bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).
Volgens het telecombedrijf kan kredietregistratie „disproportionele gevolgen hebben voor klanten”. Dat heeft Vodafone maandag bekendgemaakt.
Het telecombedrijf had het BKR gevraagd een minimumbedrag in te stellen voor registratie, maar beide partijen kwamen er vervolgens niet uit. Vodafone heeft daarop besloten vanaf volgend jaar af te zien van registratie van klanten bij het BKR.
Telecomproviders zijn in tegenstelling tot banken niet verplicht om deel te nemen aan het BKR.
Volgens het telecombedrijf kan kredietregistratie „disproportionele gevolgen hebben voor klanten”. Dat heeft Vodafone maandag bekendgemaakt.
Het telecombedrijf had het BKR gevraagd een minimumbedrag in te stellen voor registratie, maar beide partijen kwamen er vervolgens niet uit. Vodafone heeft daarop besloten vanaf volgend jaar af te zien van registratie van klanten bij het BKR.
Telecomproviders zijn in tegenstelling tot banken niet verplicht om deel te nemen aan het BKR.
***
Dit bericht pas natuurlijk mooi in het thema van de laatste week (Nieuwe Media en Politiek: privacy en surveillance). Ik denk dat Stephan Okhuijsen het initiatief van deze telecomaanbieder toe zou juichen. Wat mij zelf opvalt is het stukje: "Volgens het telecombedrijf kan kredietregistratie „disproportionele gevolgen hebben voor klanten." Om wat voor gevolgen gaat dit dan precies? Jammer dat er niet meer informatie in het artikel staat, maar het geeft voor mij wel aan dat het debat over het privacy-recht inderdaad geopend moet worden.
Bron: "Vodafone: geen registratie klanten bij BKR", 1-11-2010, nrc.nl, http://www.nrc.nl/economie/article2637838.ece/Vodafone_geen_registratie_klanten_bij_BKR (laatst bezocht op 7 november 2010).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten